2010年7月19日 星期一

找到慧瑛了!

二十七年前的同學會。

一早打開電腦,就看到一封署名Huiying的來信,真是驚喜!

五月白北加回台,本來打算回高雄時設法找出慧瑛的行蹤,但似乎遭遇一些"阻礙",所以我就試著上Facebook搜尋看看,看到一位Huiying Sun有個朋友叫J. D. Chiou,我心想這應該就是慧瑛和她老公了吧?!

沒想到,留了訊息後卻久不見回音,本想放棄了,雖然--世界上還有另一對Huiying Sun & J. D. Chiou,也未免太巧了!

還好,慧瑛不是一年才上兩次Facebook。(慧瑛聯絡方式請見最新版的JC43通訊錄)

6 則留言:

Wendy 提到...

白北加來信說:溫蒂,真是功德無量,我和外子不知已嘗試幾個管道皆未尋得,你竟能聯繫上,簡直神通廣大,加上鍥而不捨,感恩你!

慧瑛說:I can't wait to know where is everyone and how is each one doing......

sunhuiying 提到...

It is amazing that during my one week vacation in Virginia last week, I not only hooked up with my high school classmates after 31 years, I also received an email from facebook, telling me that someone was looking for me. Surprisingly, it is from Peng Wan-Ling! Life in US for 27 years have been busy. It must be the age thing that I finally slow down. It is great to receive the class directory and know how is everyone doing. I looked at the photos at the JC site and tried to associate the names with each face in the photos. It is scary to look back 30 years. How many 30 years do we have in our life time? I thank you so much for bringing me back to the college years. Now I am ready to move forward for another 30 years:) Visit me if you ever come to South Carolina: Myrtle beach, hilton head, Charston..., and if you like golfing, come to see me in Augusta GA where the annual golfing Masters take place. Great to see you all again after 27 years!!!

Wendy 提到...

慧瑛的留言真情流露,很感人!

是的,步入半百中年,我們終於可以放慢腳步、享受人生--就像王仔形容的,濃濃的友情,歷久彌新的同學情誼。

歡迎歸隊,慧瑛!這裡有不少精彩照片和文章可以欣賞喔!

pai 提到...

話說溫蒂實在太神了,看起來尋人方式比我年輕,跟上時代,怪不得我找不到,她卻找到了。我已和慧瑛通了兩次電話,由於時差三小時,話一直還未說過癮。看來還是上jc43,零時差。

林03 提到...

我也跟孫同學講過電話了,她說得最多的一句話是:

"我真的很忙."

她和俄亥俄的楊同學幾年前見過面.

同學,我也上臉書了!

wdeeply 提到...

^^ 問候這位曾經一起上課同學。